Saturday, January 29, 2011

The recent arabic people states administerations on west-iran relation!

انقلاب مردمی تونس وپیامدهای مهم و تعیین گر ان مانند گسترش ان به مصر و اردن و یمن و در اینده نزدیک احتمالا سرایت ان به بسیاری دیگراز کشورهای عربی ( حامی غرب و مخالف فعالیت صلح امیز هسته ای ایران) چند واقعیت غیر قابل انکار و کتمان را به همه دول و ملل جهان بخصوص به دول غربی و در راس ان به دولت پرزیدنت اوباما و مردم فکورامریکا یاداور می شود:



1- تکیه به دول دست نشانده عربی در منطقه و شوراندن انها برعلیه ایران کاری بسیار اشتباه و غیر قابل دفاع می باشد .دیدیم که با چند روز اعتراضات مردمی در ان کشورها نظامهای سیاسی انها یا فرو ریخته اند و یا در استانه ان قرار گرفته اند.به همگان ثابت شد چنین حکومتهای حتی قادر به حفظ خود نیستند چه رسد به حفظ منافع غرب و ... در منطقه!.

--------

2- چه حکوتهای عربی طرفدار غرب توسط انقلابات مردمی (در حال انجام)سرنگون گردند و چه این حکومتها موفق گردند با اعمال زور و خشونت و خونریزی فراوان بکل یا بصورت نسبی از تظاهرات خیابانی جلوگیری بعمل اورند ! بنظرنمی رسد وضع و شرایط ان کشورها و منطقه به قبل از شروع این اعتراضات برگردد. لذا غرب و بخصوص امریکا و (همچنین اسراییل) باید در محاسبات سیاسی و اقتصادی و امنیتی خود در منطقه و بخصوص در باره نقش و جایگاه همه جانبه ایران سخت تجدید نظر نمایند و باپذیرش قدرت و نفوذ و جایگاه رفیع ایران باب تعامل و دوستی و همکاری و رفاقت جدیدی را با ان باز نمایند.

3- در حالی که در حدود سه ماه گذشته غرب در حال از دست دادن جایگاه خود در بین کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و شمال افریقا بوده است. حمایت و نفوذ معنوی ایران سبب شده است تا شاهد به قدرت رسیدن سیاستمداران مردمی علاقمند به دوستی و همکاری با ایران اسلامی در کشورهای عراق و لبنان و... باشیم .

4- پس ایا بهتر نیست با قطع جنگ روانی و رفع تحریمها و محدودیتهای همه جانبه ضد ایران و شروع مذاکرات واقعی و بدور از مکر و حیله گری برای باز گشایی سفارتخانه ها و حل و فصل همه جانبه و رو در رو مشکلات و اختلافها ! در اغاز ی دگر همکاری و تعامل همه جانبه بین ایران و غرب ! شرایط بسیار مساعدی را برای پیشرفت و تعمیق صلح و ثبات و امنیت همگانی را فراهم ساخته و ان را به ملل خود و دیگر دول و ملل منطقه و جهان هدیه نماییم؟!.



5- در چنین شرایطی ایا فکر نمی کنید یک روند"برد-برد" برای همگان اغاز و به انجام رسیده باشد و بازندی در کار نباشد؟! و همچنین ابرو و غرور و عزت همه ملل و کشورهای درگیر پرونده (ساختگی) هسته ای ایران حفظ و تامین شده باشد؟!.

6- ایا فکر نمی کنید اگر قبول کنیم که روند اخیر و مثبت تحولات تشکیل دولت در دو کشور عراق و لبنان صرفا با بکار گیری نفوذ معنوی و حمایت ایران (و صد البته با همکاری کشورهای چون سوریه و ترکیه و قطر و...)صورت گرفته است.پس چرا با اشتی و جلب نظر ایران اسلامی از این نفوذ معنوی برای حل و فصل دایم مسایل فلسطین و افغانستان و و غروج ابرومندانه از باتلاقهای که در ان گرفتار شده اید و نیز برای ایجاد یک نظم نوین سیاسی و امنیتی و اقتصادی و غیره در منطقه و نهایتا جهان نا ارام امروز استفاده نمی کنید؟!.



ایا واقعا درک و محاسبه و بررسی و انجام چنین روندی انقدر سخت و مشکل است که حاضر نیستید ان را تجربه نمایید و یا غرور کاذب و کج فهمی و اشتباه محاسبه اجازه ان رانمی دهد! ایا متوجه نیستید با تاکیدپی درپی به احتمال استفاده از نیروی نظامی برای مقابله با دانش و فن اوری هسته ای صلح امیز ایران فقط و فقط اول ایران اسلامی را وادار می کنید هر چه بیشتر و بهتر به توان دفاعی و بازدارنده گی خود بیافزاید و دوم باور کند که غرب فقط و فقط منطق زور می فهمد و لاغیر؟!!!.



ایا راه تقابل با ملتی که حدود 7 هزار سال در فرهنگ و تمدن جهان نقش افرینی کرده است و بالای هشتاد درصد مردمش باسواد است و از هر ده نفر یکی دارای تحصیلات دانشگاهی است و در نهایت تحریم و محاصره همه جانبه شما توانسته به درجات بالای علمی و صنعتی دست پیدا کند این است که تاکنون انجام داده اید؟!. من که شخصا فکر می کنم غرب سخت در مورد ایران اسلامی دچار اشتباه محاسبه و کج فهمی بوده است شاید وقت ان رسیده باشد که هرچه سریعتر در مواضع خود تجدید نظر کنند.



7- من سعید شجاعی سعدی بعنوان یک تحلیلگر اینترنتی وسیاسی در روابط بین الملل ج.ا.ا و نیز بعنوان یک شهروند بی ادعا و ساده ایرانی بر این باورم (برخلاف تصور اکثر مقامات و تحلیلگران و رسانه های غربی که فکر می کنند تعامل و گفتگو با ایران بی فایده و یا کم اثر است!؟) اگر دستی صادقانه و بی غل و غش و با رعایت حقوق دوجانبه برای دوستی و همکاری بسوی ایران اسلامی دراز گردد بدون تردید با واکنش گرم و مثبت مسئولین محترم روبرو خواهد شد. هر چند تاکنون متاسفانه بعلت زورگویی و گستاخی مسئولین و مذاکره کنندگان در گفتگوی 1+5 با ایران! جمهوری اسلامی مجبور گردیده تمامی طرحهای مداخله جویانه و غیر قانونی و یک طرفه انها را رد و خنثی نماید. اما اگر شرایط جدید منطقه غرب رانگران کرده است ! بهترین راه حل رفع واقعی و دایمی چنین نگرانی هایی فقط و فقط بنظر می رسد از تهران می گذرد و لاغیر.

No comments: