Monday, December 20, 2010

stop the war ! between two korea befor beginning!جنگ بين دو كره را قبل از شروع متوقف كنيد

ياداوري:


همانگونه كه مي بينيد بر خلاف رويه معمول ماههاي اخير اين ماه به جاي يك مطلب دو مطلب را در وبلاگهايم قرار دادم .علت اين امر اهميت  احتمال بروز  جنگ بين كره شمالي و جنوبي  و حاميان انهاست  كه اين روييه را در اين ماه بر هم زد . بنا براين از شما خواننده عزيز در خواست مي نمايم در صورت تمايل مطلب ديگر با نام "هفت نكته سياسي مهم باريكتر از مو " كه از قضا بند هفتم ان نيز بي ارتباط با موضوع اين تحليل نيست را نيز در كنار ساير تحليلها و طنز هاي اين وبلاگ و ساير وبلاگهايم را  مطالعه و به ديگران هم توصيه نماييد.با تشكر.
سعيد شجاعي سعدي- شيراز دوشنبه 89/9/29


==============
خطر جنگ در شبه جزيره كره روز بروز بيشتر مي شود و قدرتهاي حامي دو كره متاسفانه بجاي ميانجيگري وارام كردن فضاي جنگي و سنگين  بين دو كره  بمنظور حل مسئله !با دامن زدن به اختلافات و افزودن گره بر گره هاي كور بين دو كره ! اتش جنگ رواني بين انها  را شعله ور تر مي سازند  و هيچ بعيد نيست اگر اقدامي سريع و همه جانبه  براي جلوگيري از  هر چه بيشتر وخيم شدن  اوضاع صورت نپذيرد جهان در اينده خيلي نزديك شاهد  يك جنگ تمام عيار ديگر بين دو كره باشد! جنگي كه احتمالا نتيجه اش تلفات صدها هزار نظامي و غير نظامي در دو كره و كشورهاي ديگري كه رسما و يا غير رسمي (با اعلام و يا بدون اعلام )وارد ان مي شوند  خواهد بود(  به احتمال زياد  در صورت بروز جنگ  و بويژه اگر دامنه ان محدود و كنترل نشود  پاي ژاپن و تايوان  و چين و روسيه امريكا  و حتي برمه و ويتنام و  هند  و غيره به اين جنگ كشيده شود).

حال مطلوب بنظر مي رسد هر چه سريعتر شوراي امنيت و ساير نهادها ي مسئول بين المللي با توجه به اعلام كره جنوبي براي برگزاري مانور نظامي در جزيره و مناطق مورد اختلاف با كره شمالي و تهديد كره شمالي به مقابله به مثل !از گسترش تنش و اغاز درگيري ها جلوگيري بعمل اورند و اگر به هر دليلي اين كار ميسر نشد. دست كم از گسترش جنگ در ان منطقه جلوگيري نمايند و به



جستجوي همه جانبه براي متوقف كردن درگيري هاي احتمالي بپردازند.هر چند بر اين باورم كه اگر سياستمداران و سرمايداران و مالكان كارخانه هاي سازنده اسلحه  در غرب و شرق ! اراده و  امور را باهم هماهنگ  كرده باشند و تصميم به جنگ گرفته باشند! عملا  نه اين مطلب هشدار گونه و نه شوراي امنيت و نه هيچ سازمان و نهاد منطقه اي و جهاني ياراي جلوگيري از بروز جنگ و بعد هم توان پايان بخشيدن به ان تا هنگامي كه  اسلحه هاي توليد شده انها در انبارها بفروش نرسد و ازمايش سلاحها ي جديدشان انجام نپذيرد ! را نخواهند داشت.
اميد كه خداي مهربان  لطف فرموده و جنگ طلبان جهان  را سر عقل بياورد و شر انها را از سر مردم دنيا كم فرماييد تا صلح و دوستي و احترام متقابل بين همه دول و ملل برقرار گردد. امين يا رب العالمين!.

No comments: