Friday, April 1, 2011

Ten questions and also some sugestions to mrs hillary clinton

ده سئوال و پیشنهاد از خانم هیلاری کلینکتون وزیر امور خارجه محترمه امریکا به مناسبت حضور ایشان در برنامه "نوبت شما " ی تلویزیون فارسی بی بی سی در روز سه شنبه 16 فروردین 1390.
---
Ten questions and also some sugestions to


mrs hillary clinton secretary of state of the usa on bbc persian tv. at the" nobat shoma"( your turn) programme on tusday april 5,2011.
-------
با تبلیغات فراوان تلویزیون بی بی سی فارسی در اقدامی قابل تامل بعد از پخش چند ماه قبل مصاحبه رییس جمهور امریکا پرزیدنت " باراک اوباما" برای سه شنبه 16 فروردین 90 در برنامه "نوبت شما" قرار است خانم "هیلاری کلینکتون" شیک پوش ! وزیر محترمه خارجه امریکا را حاضر تا به پرسشهای بیننده گان ان شبکه در باره روابط ایران و امریکا و مشکلات و موانع و راه حل های احتمالی انها پاسخ گوید.
بنده سعید شجاعی سعدی بعنوان یک وبلاگ نویس سیاسی و یک تحلیلگر اینترنتی روابط بین الملل که سالها است از دوران پرزیدنت بوش پسر با راه اندازی چند وبلاگ سیاسی و طنز ! سخت در تلاش بوده ام تا اول- از بروز جنگ ویرانگر و فاجعه بار در سطوح منطقه ای و جهانی بین ایران و امریکا و اسراییل و غرب جلوگیری نمایم .
دوم - در حد وسع و سه مهارت تخصصی برنامه ریزی و صنعت جهانگردی و کامپیوتر خود و نیز با توجه به محدودیتهای قانونی به ارایه راه حل و پیشنهادهای شخصی ولی تخصصی لازم پرداخته تا به پیدا شدن راه های نزدیکی بین انها و حل و فصل کامل و یا نسبی اختلافات و مشکلات بین دول و ملل بزرگ ایران و امریکا و غیره کمک کنم.
چرا که عمیقا بنده اعتقاد دارم که ادامه سیاستهای کنونی غرب و اسراییل و روسیه و چین بر علیه ایران نهایتا منجر بجنگ خواهد گردید که جنگ با ایران می تواند دیر یا زود به جنگ جهانی سوم ختم گردد که بدون تردید نابودی منطقه و بیشتر مناطق جهان از پیامدهای حتمی ان خواهد بود.! بدیهی است این سئوالات و پیشنهادات مطرح شده در این ده سئوال نظر شخصی ولی تخصصی بنده است که یا درستند و یا نادرست اگر اولی گوارای وجود و اگر دومی بگویید و یا بنویسید تا ارشاد گردم .
-------------
سعید شجاعی سعدی-شیراز- جمعه- 12 فروردین 1390

---------------
اکنون که خانم کلینکتون وزیر امور خارجه امریکا حاضر شده است تا در برنامه فوق به پرسشها پاسخ دهد بنده نیز سئوالات شخصی زیر را از ایشان می پرسم امید که سرکار ایشان بدون تعارفات و توجیه هات سیاسی مرسوم پاسخ سازنده را بدهند. بدوا هم عرض می کنم ای کاش محدویت قانونی وجود نداشت و شخصا (در صورت دعوت بی بی سی )در ان برنامه حاضر و بعنوان یک شهروند ساده و بی ادعا و نیز یک تحلیلگر و یک وبلاگنویس فعال ایرانی در بحثها شرکت می کردم ! تا همه بهتر بفهمیم که یکطرفه به قاضی رفتن همیشه فقط احساس پیروزی کاذب را به انسان می دهد ونه خود پیروزی واقعی را.
-----------
1- ازایشان می پرسم چرا دو حزب دمکرات و جمهوریخواه (در هنگام قدرت) حاضرند برای تصویب قعطنامه های مورد نظرشان در مورد تحریم سیاسی و یا اقتصادی ایران هر باج سیاسی و اقتصادی و امنیتی مورد درخواست روسیه و چین و غیره را به انها بدهند تا رای انها را بخرند! اما حاضر نیستند همین باجها را تبدیل به گذشت و تفاهم و احترام و فرصت سازنده نموده و باب مذاکره واقعی و بدور از تحقیر و تهمت و با رعایت حقوق و احترام برابر با ایران را اغاز نمایند. ایا ایران برای منافع و امنیت غرب در اینده خطرناک تر است یا روسیه و چینی که با باجهای امریکا و غرب روز بروز قدرتمند تر می شوند و من شخصا پیش بینی می کنم و شکی ندارم که حداکثر تادو دهه اینده غرب اگر به رویه کنونیش ادامه دهد مجبور خواهد ملیونها بار بیشتر ! نسبت به هزینه کنار امدن کنونی با ایران را در مقابله با قدرت چین و روسیه و حتی هند را بپردازد. باور نمی کنید صبر کنید خواهید دید؟!.
------------

2- چرا امریکا و غرب درک نمی کند که نظام حاکم بر ایران یک نظام انقلابی است و طبیعت نظامهای انقلابی "قلدر ستیزی" و زیر بار "دستور" و تحمیلهای گوناگون بیگانگان نرفتن است!.ایا سیا و رسانه ها و مسئولین امریکا نمی فهمند که با حکوتهای انقلابی فقط با روش احترام و درک و پذیرش و کنار امدن با واقعیتها ی سیاسی و فرهنگی و اجتماعی چنین جوامعی است که می توان با انها روابط سالم و عادی برقرار کرد نه تحقیر و توهین و تهدید؟!.
-------------
3-ایران بارها اعلام کرده است که دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست اما اگر برفرض محال ایران بدنبال چنین پروژه ای هم باشد!. ایا با وجود تهدیدات مستمر غرب و اسراییل هسته ای به حمله نظامی به ایران و مجهز بودن روسیه و پاکستان و هند به سلاحهای پیشرفته اتمی و اشغال دو همسایه شرق و غربش توسط ناتو و در حالی که حتی دولت ضعیف و بسیار کوچک عربی مستبد و مردمکشی چون خاندان پادشاهی حاکم بر بحرین ایران را با حمایت شما و عربستان تهدید به حمله نظامی می کند !!! ایا شما واقعا اگر بیطرفانه و منصفانه قضاوت کنید به ایران برای بازدارنده گی انها از حمله به احتمالی ایران حق چنین کاری را نمی دهید؟!.
------------
4- در دوران حکومت پرزیدنت اوباما مرتبا می شنویم که او و دولتش اعلام می کنند تحریمها را برعلیه دولت ایران ونه مردم ایران وضع کرده ایم . ایا هزاران هموطن ایرانی من که در سقوط هواپیماهای قدیمی روسی و یا هواپیماهای غربی فاقد لوزام یدکی ناشی از تحریم شما کشته شده و می شوند همه اعضای دولت بوده اند!!؟ و انوقت با این دورغهای زشت و اشکار می خواهید مردم ایران به شما اعتماد کنند؟!.
------------
5- شرایط انقلابی سبب شده است تا میلیونها متخصص سطح بالا و صدهها میلیارد دلار سرمایه ایرانی از اغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران (خواسته و یا ناخواسته) به کشورههای غربی و بویژه امریکا گسیل گردند ! این کمک سخاوتمندانه ملت تمدن ساز و با فرهنگ و صلح طلب ایرانی به شما بوده است! کمک شما به ملت ایران چه بوده است؟!.
--------------
6- چرا دست از لجبازی برنمیدارید چرا رسما و یا غیر رسمی مذاکرات جدی و بدور از روییه گذشته را اغاز نمی کنید ؟! چرا نیازهای امنیتی ایران را درک نمی کنید؟!چرا اعتراف نمی کنید که برای حفظ امنیت منطقه خاورمیانه و بویژه خلیج فارس و خروج ابرومندانه غرب از بحرانهای منطقه ای به همکاری و همراهی ایران نیاز دارید ؟!.صادقانه و خالصانه جلو بیاید و نتیجه شگفت انگیز کارتان را ببینید؟!.برای شروع تحریمها را بردارید روابط تجاری و علمی و فرهنگی خود با ایران را عادی کنید و بعد خواهید دید روابط سیاسی نیز خود بخود عادی خواهد شد!.
-----------
7- سفر اینده رییس جمهور دکتر احمدی نژاد و تیم همراهش به امریکا تا چند ماه اینده انجام خواهد شد ایشان را به واشینگتن دعوت کنید و از جنگ روانی رسانه ای پرهیز کنید. اثرات معجزه اسای چنین کاری را که به پیش بینی بنده سبب انتخاب مجدد پرزیدنت اوباما و پیروزی قاطع حزب دمکرات امریکا در انتخابات اینده امریکا خواهد انجامید را شاهد باشید!.
------------
8- بجای واسطه قرار دادن بی بی سی فارسی برای ارتباط با دولت ومردم ایران پیشنهاد می کنم در اینده نزدیک سه مصاحبه یا پیام تلوزیونی توسط تلوزیون و رادیو هردو کشور ایران و امریکا در اختیار رییس جمهور و رییس مجلس و وزیر امور خارجه هر دو کشور قرار گیرد تا ضمن رفع کدورتها سر اغاز روابط سالم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کلید بخورد.! چرا روسا و نمایندگان مجالس و شهرداران و اساتید و ورزشکاران و دانشمندان و دو کشور سفرهای رسمی را به کشور دیگر شروع نکنند؟!
-----------
9- ایا می دانید که در چنین صورتی پیش بینی بنده ان است که نهایتا با محوریت و همکاری تهران صلح واقعی بین اعراب و اسراییل با احقاق حق فلسطین نیها و لبنانیها و سوریها و حتی مردم اسراییل بسته خوهد شد؟!.ایا اگر از دید یک مسئول و یا یک امریکاهی بموضوع نگاه کنیم ایا چنین روندی بنفع منافع و امنیت ملی امریکا و غرب است یا روند بی حاصل و مسخره و بچگانه و جنگ طلبانه کنونی دولت امریکا و غرب و اسراییل ؟!در چنین صورتی وجهه و ابروی غرب بازخواهد گشت و دیگر نیازی به لشکرکشی و دادن تلفات سنگین و افزایش نفرت مردمان منطقه وجهان از غرب و اسراییل و بویژه امریکا با این روشهای بیرحمانه و ضد انسانی کنونی و هزینه کردن صدهها میلیارد دلار از کسیه مردم و مالیات دهندگان غربی و اسراییلی نخواهد بود! باور نمی کنید امتحان کنید و نتیجه را ببینید؟!
----------
10- شخصا ارزو دارم ایران درکنار رابطه با همه ملل و دول جهان همچنین با روسیه و چین و هند و غرب و غیره بهترین و صمیمانه ترین و بالاترین رابطه "همه جانبه "دوستانه ممکن را داشته باشد. رابطه ای که در ان دولت چین و روسیه قدر دوستی با ایران را بدانند و اینقدر در شورای امنیت برای تصویب قعطنامه بر علیه ایران با غرب معامله نکنند!!!.
و رابطه ای که غرب و بویژه امریکا و فرانسه و المان و انگلیس واقعیتهای ژئو پلتیک و قدرت نظامی و نفوذ ایران در منطقه را درک کرده و بپذیرندو با نهایت احترام و ادب با ایران و ایرانی روبرو شوند و نتیجه باور نکردنی ان را هم نظاره کنند. خانم کلینگتون وزیر محترم امور خارجه امریکا ایا شما و دولت پرزیدنت اوباما حاضرید با "تغییر"! واقعی ایران و ایرانی را درک کنید؟ و یا با تکرار مواضع و روییه های تکراری و خسته کننده فقط و فقط وقت خود و دیگران را ضایع می کنید؟ اخر مصاحبه شما وضعیت را روشن خواهد کرد!.
-----------
سعید شجاعی سعدی -
12 فروردین 1390- شیراز

No comments: